Nog steeds Excel in je primaire bedrijfsvoering?

Om al de bedrijfsprocessen goed te kunnen ondersteunen zijn vaak meerdere ICT systemen nodig. Technisch gezien zijn deze systemen vaak prima aan elkaar gekoppeld. Als je er met een functionele blik naar kijkt, valt er vaak nog een heleboel te verbeteren. Sommige functies worden in meer dan één systeem onderhouden. Dit leidt tot dubbel werk en discussies over welke uitkomst de juiste is. Nog vaker kom je tegen dat er een deel van een functie niet wordt afgedekt met een ICT systeem. Dan zijn er dus onnodige handmatige acties nodig en zie je vaak Excel spreadsheets ontstaan die de omissies moeten opvangen.

Deze situaties ontstaan als er tijdens de implementatie te technisch gekeken wordt. Beter is om de processen en functies centraal te stellen en dan te kijken welk ICT middel moet worden ingezet. Eer dergelijke actie kan ook achteraf. Hiermee elimineer je dan handmatige acties, doublures en onnodige Excellijsten en profiteer je maximaal van je ICT investering. Dus heb je nog Excel in de aansturing van je primaire bedrijfsvoering, maak het functionele overzicht en verbeter het rendement van je onderneming!